Angielski w Lublinie: 10 piosenek, które pomogą Ci nauczyć się gramatyki i słownictwa po angielsku. Część 2.
Poznaj 10 piosenek, które nie tylko umilą Ci czas, ale też pomogą w nauce gramatyki i słownictwa.
Czy chcesz uczyć się języka angielskiego w przyjemny i efektywny sposób? Jeśli mieszkasz w Lublinie lub okolicach i szukasz innowacyjnych metod nauki, mamy dla Ciebie świetne rozwiązanie! W Avalon – szkole języka angielskiego w Lublinie, wiemy, jak ważne jest łączenie nauki z rozrywką.
Dlaczego warto uczyć się angielskiego przez muzykę?
Nauka języka poprzez piosenki to nie tylko zabawa, ale też skuteczna metoda przyswajania nowych słów i struktur gramatycznych. Rytm i melodia pomagają w zapamiętywaniu, a teksty piosenek często zawierają współczesne wyrażenia i idiomy.
10 piosenek, które warto wykorzystać w nauce angielskiego
1. Taylor Swift – „Shake It Off”
Słownictwo: Dopasuj synonimy do słów z piosenki: players, haters, fakers, heartbreakers.
a) oszuści b) łamacze serc c) gracze d) krytycy
Gramatyka: Uzupełnij zdania czasownikami w odpowiedniej formie czasu Present Simple:
1. The players always _____ (play).
2. The haters often _____ (hate).
3. I _____ (shake) it off every time.
Ciekawe wyrażenia:
- „haters gonna hate”
- „players gonna play”
Zadania:
- Uzupełnij zdanie: „No matter what you do, the _____ are always going to _____.” (haters, hate)
- Napisz krótki dialog używając wyrażenia „players gonna play” w kontekście sportu.
2. Ed Sheeran – „Shape of You”
Słownictwo: Wyjaśnij znaczenie wyrażenia „put that body on me” w kontekście tańca.
Gramatyka: Przekształć zdanie na mowę zależną:
„Girl, you know I want your love,” he said.
Ciekawe wyrażenia:
- „push and pull like a magnet do”
- „I’m in love with your body”
Zadania:
- Wyjaśnij metaforę „push and pull like a magnet do” w kontekście relacji międzyludzkich.
- Użyj wyrażenia „I’m in love with ___” w trzech różnych kontekstach (np. hobby, jedzenie, miejsce).
3. Maroon 5 – „Sugar”
Słownictwo: Co oznacza fraza „I’m hurting” w kontekście emocjonalnym?
Gramatyka: Zmień poniższe zdanie na formę pytającą:
„I need your loving.”
Ciekawe wyrażenia:
- „I’m hurting, baby, I’m broken down”
- „I don’t wanna be needing your love”
Zadania:
- Napisz krótki paragraf opisujący emocje, używając wyrażenia „I’m hurting, baby, I’m broken down”.
- Przekształć zdanie „I don’t wanna be needing your love” na formę twierdzącą i pytającą.
4. Dua Lipa – „New Rules”
Słownictwo: Wyjaśnij znaczenie idiomu „to count them” w kontekście zasad.
Gramatyka: Utwórz zdania w trybie rozkazującym z podanych słów:
1. not / pick up / the phone
2. not / let him in
Ciekawe wyrażenia:
- „I’ve got new rules, I count ’em”
- „practice makes perfect”
Zadania:
- Wymyśl trzy „nowe zasady” dla uczących się języka angielskiego, używając struktury „I’ve got new rules”.
- Napisz krótkie opowiadanie, w którym główny bohater kieruje się zasadą „practice makes perfect”.
5. Lana Del Rey – „Summertime Sadness”
Słownictwo: Co oznacza wyrażenie „feeling alive” w kontekście piosenki?
Gramatyka: Uzupełnij zdanie odpowiednią formą czasownika w czasie Present Perfect:
„I _____ (do) my hair up real big.”
Ciekawe wyrażenia:
- „kiss me hard before you go”
- „I’ve got that summertime sadness”
Zadania:
- Użyj wyrażenia „kiss me hard before you go” w dialogu pożegnalnym.
- Napisz krótki wiersz lub haiku zawierający frazę „summertime sadness”.
6. Billie Eilish – „bad guy”
Słownictwo: Wyjaśnij znaczenie frazy „make your mama sad type” w kontekście charakteru osoby.
Gramatyka: Zamień zdanie na stronę bierną:
„My mommy likes to sing along with me.”
Ciekawe wyrażenia:
- „I’m that bad type”
- „might seduce your dad type”
Zadania:
- Stwórz listę 5 cech opisujących „that bad type” w pozytywnym kontekście.
- Napisz żartobliwy opis postaci używając struktury „might ___ your ___ type”.
7. The Weeknd – „Blinding Lights”
Słownictwo: Co oznacza fraza „going through withdrawals” w kontekście emocjonalnym?
Gramatyka: Uzupełnij zdanie odpowiednim czasownikiem modalnym:
„I _____ see clearly when you’re gone.” (brak możliwości)
Ciekawe wyrażenia:
- „I’m running out of time”
- „I can’t sleep until I feel your touch”
Zadania:
- Opisz sytuację, w której czujesz, że „you’re running out of time”.
- Użyj struktury „I can’t ___ until ___” w trzech różnych kontekstach.
8. Ariana Grande – „thank u, next”
Słownictwo: Wyjaśnij znaczenie frazy „so very grateful” w kontekście wdzięczności.
Gramatyka: Utwórz pytanie ogólne z poniższego zdania:
„I’ve loved and I’ve lost.”
Ciekawe wyrażenia:
- „I’ve loved and I’ve lost”
- „one taught me love, one taught me patience”
Zadania:
- Napisz krótkie opowiadanie zaczynające się od słów „I’ve loved and I’ve lost”.
- Wymień trzy lekcje, których nauczyłeś się od różnych osób, używając struktury „one taught me ___”.
9. Taylor Swift – „Love Story”
Słownictwo: Co oznacza fraza „scarlet letter” w kontekście historycznym i literackim?
Gramatyka: Zamień zdanie na czas Past Perfect:
„We were both young when I first saw you.”
Ciekawe wyrażenia:
- „Romeo, take me somewhere we can be alone”
- „It’s a love story, baby, just say yes”
Zadania:
- Napisz krótki dialog między Romeem a Julią, używając pierwszego wyrażenia.
- Stwórz własną „love story” w pięciu zdaniach, kończąc frazą „just say yes”.
10. Ed Sheeran – „Perfect”
Słownictwo: Wyjaśnij znaczenie frazy „fall more in love” w kontekście uczuć.
Gramatyka: Utwórz zdanie warunkowe typu I z podanych elementów:
if / you / fall / I / catch / you
Ciekawe wyrażenia:
- „dancing in the dark with you between my arms”
- „I found a love to carry more than just my secrets”
Zadania:
- Opisz romantyczną scenę używając wyrażenia „dancing in the dark with you between my arms”.
- Wyjaśnij znaczenie metafory „to carry more than just my secrets” w kontekście relacji.
Jak efektywnie uczyć się z piosenek?
- Słuchaj aktywnie: Skup się na zrozumieniu tekstu.
- Zapisuj nowe słowa: Twórz listę nieznanych wyrażeń.
- Analizuj gramatykę: Zwróć uwagę na struktury gramatyczne użyte w piosenkach.
- Śpiewaj: Ćwicz wymowę, śpiewając razem z artystą.
- Tłumacz: Spróbuj przetłumaczyć fragmenty na polski.
Gdzie w Lublinie możesz rozwijać swoje umiejętności językowe?
W Szkole językowej Avalon w Lublinie, oferujemy różnorodne kursy języka angielskiego, które pomogą Ci rozwinąć umiejętności językowe na każdym poziomie. Nasi doświadczeni lektorzy wykorzystują innowacyjne metody nauczania, w tym naukę przez muzykę.
Co oferujemy?
- Kursy na każdym poziomie: Od podstawowego do zaawansowanego.
- Przygotowanie do egzaminów: Oferujemy kursy przygotowujące do matury i międzynarodowych certyfikatów.
- Zajęcia indywidualne: Dla tych, którzy preferują zajęcia 1-1 i indywidualne tempo.
- Kursy online: Możliwość nauki z domu.
Dlaczego warto wybrać Avalon?
- Doświadczeni lektorzy: Nasi nauczyciele to pasjonaci języka angielskiego.
- Innowacyjne metody: Łączymy tradycyjne nauczanie z nowoczesnymi technikami.
- Przyjazna atmosfera: Tworzymy środowisko sprzyjające nauce.
- Lokalizacja w centrum: Łatwy dojazd z każdej części Lublina.
Zacznij swoją przygodę z angielskim już dziś!
Nie czekaj! Rozpocznij naukę angielskiego w rytmie muzyki. Skorzystaj z naszej oferty i przekonaj się, jak przyjemna może być nauka języka.
Zapisz się na kurs już teraz i odkryj, jak muzyka może pomóc Ci w opanowaniu angielskiego. W Avalon czeka na Ciebie nie tylko nauka, ale i prawdziwa językowa przygoda!
Pamiętaj, że efektywna nauka angielskiego to połączenie regularnej pracy, pasji i odpowiednich metod. Z nami odkryjesz, że nauka języka może być fascynującą podróżą. Do zobaczenia na zajęciach!
Odpowiedzi do zadań
- Taylor Swift – „Shake It Off”
Słownictwo: a) fakers, b) heartbreakers, c) players, d) haters
Gramatyka: 1. play, 2. hate, 3. shake
Dodatkowe zadania:
1. „No matter what you do, the haters are always going to hate.”
2. (Przykładowa odpowiedź) „Coach: Remember, players gonna play, so focus on your game! Player: Got it, Coach. I’ll play my best no matter what.” - Ed Sheeran – „Shape of You”
Słownictwo: „Put that body on me” w kontekście tańca oznacza zaproszenie do bliskiego, zmysłowego tańca.
Gramatyka: He said that the girl knew he wanted her love.
Dodatkowe zadania:
1. „Push and pull like a magnet do” odnosi się do dynamiki w relacji, gdzie ludzie mogą się przyciągać i odpychać, podobnie jak bieguny magnesu.
2. (Przykładowe odpowiedzi) „I’m in love with photography.” „I’m in love with Italian cuisine.” „I’m in love with the beaches of Bali.” - Maroon 5 – „Sugar”
Słownictwo: „I’m hurting” w kontekście emocjonalnym oznacza odczuwanie bólu emocjonalnego lub cierpienie.
Gramatyka: Do I need your loving?
Dodatkowe zadania:
1. (Przykładowa odpowiedź) „I’m hurting, baby, I’m broken down. The weight of our separation crushes my heart, leaving me feeling empty and lost.”
2. Twierdzące: I want to be needing your love. Pytające: Do I want to be needing your love? - Dua Lipa – „New Rules”
Słownictwo: „To count them” w kontekście zasad oznacza zapamiętywanie i przestrzeganie ustalonych reguł.
Gramatyka: 1. Don’t pick up the phone. 2. Don’t let him in.
Dodatkowe zadania:
1. (Przykładowe odpowiedzi) „I’ve got new rules: always review vocabulary daily, practice speaking with natives weekly, watch English movies without subtitles monthly.”
2. (Odpowiedź indywidualna – krótkie opowiadanie) - Lana Del Rey – „Summertime Sadness”
Słownictwo: „Feeling alive” oznacza intensywne doświadczanie emocji, poczucie energii i pełni życia.
Gramatyka: I have done my hair up real big.
Dodatkowe zadania:
1. (Przykładowa odpowiedź) „A: I’m leaving for a year. B: Kiss me hard before you go. I’ll miss you terribly.”
2. (Przykładowy haiku) „Summer sun blazing / Memories of joy linger / Sadness creeps in slow” - Billie Eilish – „bad guy”
Słownictwo: „Make your mama sad type” odnosi się do osoby, której zachowanie mogłoby zasmucić lub rozczarować matkę, sugerując buntowniczy lub niekonwencjonalny charakter.
Gramatyka: The song is liked to be sung along with by my mommy.
Dodatkowe zadania:
1. (Przykładowe odpowiedzi) Confident, Charismatic, Independent, Adventurous, Passionate
2. (Przykładowa odpowiedź) „She’s the might-climb-Everest-in-heels type, turning heads and defying expectations wherever she goes.” - The Weeknd – „Blinding Lights”
Słownictwo: „Going through withdrawals” oznacza odczuwanie silnego braku kogoś lub czegoś, podobnie jak przy odstawieniu uzależniającej substancji.
Gramatyka: I can’t see clearly when you’re gone.
Dodatkowe zadania:
1. (Odpowiedź indywidualna – opis sytuacji)
2. (Przykładowe odpowiedzi) „I can’t focus until I finish this task.” „I can’t relax until I hear from you.” „I can’t move forward until I make a decision.” - Ariana Grande – „thank u, next”
Słownictwo: „So very grateful” jest wyrażeniem oznaczającym ogromną wdzięczność za doświadczenia i lekcje wyniesione z poprzednich związków.
Gramatyka: Have I loved and lost?
Dodatkowe zadania:
1. (Odpowiedź indywidualna – krótkie opowiadanie)
2. (Przykładowe odpowiedzi) „One taught me patience, one taught me kindness, one taught me resilience.” - Taylor Swift – „Love Story”
Słownictwo: „Scarlet letter” to nawiązanie do powieści Nathaniela Hawthorne’a, symbolizujące piętno społeczne i potępienie.
Gramatyka: We had both been young when I first saw you.
Dodatkowe zadania:
1. (Przykładowy dialog) „Romeo: My dearest Juliet, take me somewhere we can be alone. Juliet: Oh Romeo, if only we could escape these prying eyes and be together.”
2. (Odpowiedź indywidualna – krótka „love story”) - Ed Sheeran – „Perfect”
Słownictwo: „Fall more in love” oznacza pogłębianie się uczucia miłości, coraz silniejsze zakochiwanie się.
Gramatyka: If you fall, I will catch you.
Dodatkowe zadania:
1. (Odpowiedź indywidualna – opis romantycznej sceny)
2. „To carry more than just my secrets” sugeruje głębokie zaufanie i intymność w relacji, gdzie partner jest nie tylko powiernikiem sekretów, ale też wsparciem w różnych aspektach życia.